selamat datang dan terima kasih.....0_o.

TERIMA KASIH....DAN SELAMAT DATANG KE LAMAN NURKILAN SAYA YANG TAK SEBERAPA INI.....
SEBELUM ANDA SEMUA PERGI LEBIH JAUH KEDALAM LAMAN NUKILAN INI SAYA DENGAN RENDAH HATI INGIN MEMOHON AMPUN DAN MAAF ANDAI ADA AYAT2 DARI PENULISAN SAYA NANTI MENGGURIS HATI ANDA.....
DENGAN LAFAZ BISMILLAH HIRROHMAN NIRROHHIM...SELAMAT DATANG SAYA UCAPKAN.......



Friday 15 July 2011

kawan...aku sepi.. 0_o.

hari itu aku sepi...
semalam aku sepi...
hari ni aku sepi...
besok lusa
aku tahu aku akan sepi...

mungkin memang dah ditakdirkan
aku sepi selamanya...

tiada kawan penghibur hati
tiada kawan penyeri sepi
tiada tempat mengadu nasib

namun aku tabah
sudah dua kali
perempuan yang ku anggap
bagaikan kawan yang boleh dipercayai

cuma lakonan yg hebat semata-mata
siapa tahu...
andai kita menganggap dia kawan terbaik untuk kita
tetapi rupanya kita dianggap saingan hebat untuknya

sudah lah....
beberapa kali
aku ini telah membodohkan diri
mencari-cari  meminta maaf
di atas kesalahan yang tak diketahui

ku buang segala ego
ku malukan diri sndiri
cuma untuk mempertahankan sebuah persahabatan

namun persahabatanku selalu ibarat cuaca
kadang hujan lebat
kadang renyai-renyai
kadang mendung
kadang panas terik

aku siapkan payung bila hujan
aku siap tiupkan angin kala panas

letih menyelubungi diri
terasa diri tak bermaya
kering air mata
memikirkan tanpa henti

cemburu melihat orang lain bergambar dengan sahabat baik
cemburu mendengar org lain keluar dengan sahabat baik
cemburu membuak-buak  menyaksikan perbualan sahabat baik

kini....
sepi ku anggap biarlah sepi
aku dah terbiasa
aku dah rasa lega

aku masih punya kawan
kawan yang boleh dijadikan tawa
tawa dalam gembira

namun adakah mereka akan wujud
kala aku sedang merundum sepi?
aku masih membiarkan masa menguji mereka

walau bagaimanapun aku  sentiasa sudi
menjadi penyokong andai ade kawan yang sedang jatuh

sepi ku biarkan sepi...
ku biarkan menjadi makanan harian
ku biarkan menjadi pelengkap hidup
hinggalah

ade yang ikhlas dtg
mengukir senyuman di wajah ku
amin.......

No comments:

Post a Comment