selamat datang dan terima kasih.....0_o.

TERIMA KASIH....DAN SELAMAT DATANG KE LAMAN NURKILAN SAYA YANG TAK SEBERAPA INI.....
SEBELUM ANDA SEMUA PERGI LEBIH JAUH KEDALAM LAMAN NUKILAN INI SAYA DENGAN RENDAH HATI INGIN MEMOHON AMPUN DAN MAAF ANDAI ADA AYAT2 DARI PENULISAN SAYA NANTI MENGGURIS HATI ANDA.....
DENGAN LAFAZ BISMILLAH HIRROHMAN NIRROHHIM...SELAMAT DATANG SAYA UCAPKAN.......



Wednesday 15 June 2011

jejak KEMATIAN... 0_o.

Mengayuh sepi diantara pepohonan kamboja
Tafakur sejenak menatap batu batu nisan
Dalam sapaan yang terlewati
Namun tidaklah ku menyuruh tamu
Untuk datang lalu mengetuk pintu rumahku
Sebab bukan ketenaran yang hendak kucari
Melainkan ingin meniti dijalan nan lurus

Namun bila seorang pengelana yang datang
Tanpa sengaja masuk kedalam taman puisi puisiku
Maka akan kusuguhi dengan
Syair syair iman menjinakkan kalbu
Bahwa mati bukanlah tidur yang panjang


Wahai para pengembara dunia fana
Yang kebetulan singgah kedalam taman nuraniku
Yang kebetulan mendengar kalam Suci Ilahi
Jika engkau berkenan
Tinggalkanlah jejak jejak syair indahmu
Dan kita berbagi rasa dengan sebait puisi ini

Tentang kebesaran Sang Pemilik Hakiki
Yang pernah aku tulis diatas batu
Yang pernah engkau tulis diatas air mengalir
Bersama kita mencari makna tentang penghambaan diri
Sebelum perahu kehidupan bersauh dibatas usia
Sebelum ajal hadir menyapa dengan janji kematian.

ketika tiba saat perpisahan,janganlah kalian berduka,
sebab apa yang paling kalian kasihi darinya,
akan nampak lebih nyata dari kejauhan,
seperti gunung yang nampak lebih agung,
dari padang dan daratan..... 

No comments:

Post a Comment